کاربرد های لیزر در دندان پزشکی

دستگاه لیزر اربیوم ( waterlase) ساخت کشور آمریکاست و جهت انجام درمان های زیبایی لثه (لیفت لثه) بدون درد، خونریزی و بخیه که جایگزین مناسبی جهت جراحی به روش سنتی با تیغ می باشد.

رویای یک دندانپزشک ترمیم پوسیدگی بدون درد، صدا و لرزش است.

لیزرهای خانواده اربیوم در بسیاری از درمان های دندان پزشکی با کیفیتی فراتر از روش های معمول

می توانند جایگزین روش های قدیمی درمان باشد. درد،صدا،فشار و لرزش کمتر در برداشت پوسیدگی دندان ها واستریل بودن و حداقل خونریزی در جراحی های بافت نرم از جمله برتری های این دستگاه نسبت به درمان های متداول دندان پزشکی می باشد.

مراجعین دندانپزشکی از انجام درمان هراس  داشته و این مسئله در بسیاری از موارد منجر به تاخیر در انجام معاینات و مراجعات بیماراست و همچنین درد ناشی ازتزریق بی حسی موضعی برای بسیاری از بیماران تجربه  ناخوشایندی است .

دستگاه لیزر اربیوم  با اسپری آب، حین تابش مولکول های آب را به بافت برخورد می دهد و در اثر تبخیر مولکول های آب منجر به برداشت سریع و خنک بافت می شود.

دستگاه لیزر به طور چشم گیری مانع از احساس درد می شود.

کاربرد لیزر در جراحی  لثه

در مواردی که ارتفاع لثه زیاد هست و نمای لبخند فرد بخش زیادی از لثه را نمایش می دهد. شکل دهی مجدد لثه یا ریکانتورینگ لثه توسط لیزر می تواند بافت اضافی لثه را برداشته تا لبخند زیباتری را به فرد هدیه دهداز آنجا که حین برداشتن بافت توسط لیزر اربیوم هموستاز حین برداشت بافت ایجاد می گردد.خونریزی حین درمان حداقل بوده و پس از درمان نیز هم دوره ترمیم سریع تر و به شکلی فوق العاده و راحت تر تکمیل خواهد شد.

لیزر در دندان پزشکی مزیت هایی نسبت به ابزار های سنتی دندان پزشکی دارد:

• کاهش نیاز به بی حسی:
  • لیزردقت بسیار بالایی دارد و بر خلاف دریل دندان پزشکی ارتعاش شدیدی ایجاد نمی کند .این مساله احساس ناراحتی بیمار و میزان نیاز به بی حسی را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.
  • به حداقل رساندن خون ریزی:
  • لیزر به دندان پزشک  این امکان را می دهد درمان را با حداقل آسیب به بافت انجام دهد

به این معنی که خونریزی و تورم پس از درمان کمتر خواهد بود . لیزر همچنین می تواند در لبه های برش هموستازایی کرده و به کمک انرژی خود میزان خونریزی را کاهش دهد.

• محافظت از بافت :
  •  درمان های لیزری به علت دقت بسیار بالایی که دارند،آسیب به بافت های

استخوانی ،دندانی و لثه ای سالم اطراف ناحیه درمان را به حد اقل می رساند .

• سرعت بالای التیام :
  • به علت دقت بالا و برداشت با حداقل آسیب لیزرپس از درمان، بهبودی سریعتر حاصل شده و دوره ترمیم کوتاه تر از روش های سنتی خواهد بود. بیماران معمولا پس ازبرداشت بافت نرم ، نیازی به هیچ نوع بخیه نخواهد داشت و خونریزی تقریبا وجود ندارد.

کاربرد های چندگانه:

به علت قابلیت چندگانه لیزر اربیوم( waterlase (در بسیاری از درمان  ها می توان از آن استفاده کرد.کاربرد لیزر دردندان پزشکی گذینه های جدیدی برای راحتی و زیبایی بیمار در اختیار دندانپزشک قرار می دهد و در این بین سرعت و آرامش بیشتر هدیه کلینیک اسمارت به مراجعین درمان های زیبایی این مرکز خواهد بود..